fbpx

IUA-virtuellens sommerkarusell

Sommeren er kommet, og nå vekkes også løpsarrangører opp av koronadvalen. Men virtuelle løp er kommet for å bli, og Idrett uten alkohol inviterer nå til nok en virtuell løpskarusell.

Det siste halvannet året har Idrett uten alkohol testet ut ulike løsninger for virtuelle løp, og når vi nå innbyr til en sommerkarusell, er det de beste erfaringene vi slår sammen til et nytt konsept.

I juni, juli og august er løpsvinduene åpne fra den respektive månedens første til siste minutt, og distansene er 5 og 10 km. Du kan løpe en eller begge, og du kan gjøre så mange forsøk du vil.

Det blir kvinne- og herreklasser, og for at alle skal kunne konkurrere likt med hverandre rangerer vi resultatlistene etter WMAs aldersgradering. Age isn’t always just a number…

I resultatlistene vil du også se din reelle tid, og i Strava-appen kan du forløpende se din reelle plassering, uavhengig av kjønn og alder.

Selvsagt blir det medaljer til alle når karusellen er avsluttet, og havner du på pallen en eller flere ganger, vil medaljen din være i valøren til den beste plasseringen du har oppnådd. I tillegg trekker vi ut tre vinnere hver måned som premieres med to kinobilletter hver.

Løpet foregår i Strava, men vi legger dem også ut i appen JustMove. Der vil du bli sekundert av ei hyggelig dame som forteller deg hvordan du ligger an, hvor fort du løper og hvor langt du har igjen til mål. Jo flere som starter løpene i JustMove, desto flere sekunderes man mot!

Hele karusellen koster 60 kroner, og betalingsinstruksjon kommer i påmeldingsbekreftelsen du får på e-post.

Slik gjør du det:

  1. Klikk på knappen “Påmelding” og vips startkontingenten til 534989, merket “IUA-virtuellen”.
  2. Klikk på knappen “Følg prosjektlederen på Strava” og deretter på “Follow on Strava”. Da vil du snart motta invitasjon i Strava-appen til månedens løp. Straks du har akseptert invitasjonen(e), vil du vises i deltakerlista. Bli også gjerne med i klubben vår på Strava! Det er imidlertid ikke et must.
  3. Sørg for at pulsklokka di er tilkoblet Strava (gjøres i appen til klokka), start klokka og løp! Husk bare å avslutte og lagre oppvarminga som egen økt, slik at den ikke blir med i sluttiden din. Husk også å stoppe og lagre økta ved målgang. Har du ikke pulsklokke, eller kan den ikke kobles til Strava, starter og stopper du bare løpet i mobilappen.
  4. Rediger Strava-aktivitetens tittel slik at den starter med “IUA-virtuellens 5K” eller “IUA-virtuellens 10K” og del lenka til aktiviteten som anvist i deleknappen under her.
  5. For at løpet skal bli godkjent, må du være sikker på at målgang ikke ligger lavere over havet enn starten din. Her nytter det altså ikke å finne seg en 5 km lang unnabakke og la tyngdekraften gjøre jobben. Det aller enkleste her, er å starte og avslutte på samme sted.

Er du ukjent med Strava eller logging i det hele tatt, er det bare å spørre oss om hjelp!